Een vlekkeloze implementatie & adoptie van je interne kennisbank

Wij helpen je!

Z

SNEL

Start met de blauwdruk van alle relevante onderwerpen en verminder de doorlooptijd van je project minimaal met 2 maanden.

Z

Goed

Maak gebruik van onze kennis en ervaring. Wij hebben vaker met het bijltje gehakt. En het gebruikersdenken zit in diep in onze vezels.

Z

Kostenbesparend

Een nieuw intranet? Of toe aan een optimalisatie?

Je hebt de opdracht gekregen de informatie op het intranet te optimaliseren. Of misschien implementeert je organisatie wel een geheel nieuw sociaal intranet waarbij je een kennisbank moet inrichten?

Mooie klus! En tegelijkertijd kunnen we ons ook voorstellen dat je niet meteen weet wat de juiste stappen zijn om te doen of misschien heb je helemaal geen tijd om dit project op te pakken.

Je hebt ons gevonden!

Wij helpen organisaties met het opzetten van dergelijke informatie, ook wel kennisbankcontent of servicecontent genoemd. We weten waar de pijnpunten en de oplossingen zitten.

Vaak zien we nog dat iedere afdeling een sectie heeft gekregen die de communicatieafdeling dan voor ze vult met content. Met als gevolg dat de afdelingen zelf zich geen eigenaar voelen van de informatie en het moeilijk is om de content actueel te houden. Als de communicatieafdeling er niet bovenop zit, is de content voor je het weet verouderd.

 

Daarnaast willen afdelingen vaak veel informatie kwijt, zonder zich te verdiepen in wat relevant is voor de lezer. Als communicatieadviseur of communicatiemanager  moet je vaak al je overtuigingskracht inzetten om ervoor te zorgen dat de zender uit de ‘zendstand’ gaat.

Daar komt nog eens bij dat er op het intranet vaak lange tekstdocumenten staan die moeilijk doorzoekbaar zijn, zeker met een mobiele telefoon. Medewerkers vinden het daarom vaak tien keer handiger om even te bellen met HR of de facilitaire afdeling dan intranet te gebruiken.

Zo wordt het intranet eerder een blok aan het been dan een effectief communicatiemiddel.

Maar het kan ook anders.

Van zendergericht naar gebruikersgericht. Servicecontent maken waarbij de gebruiker centraal staat. Het draait dan niet langer om afdelingen die hun informatie pushen, maar om vragen die medewerkers hebben.
En kun je je voorstellen dat andere afdelingen zich daadwerkelijk eigenaar voelen van die informatie en het voordeel ervan inzien dat het gebruikersgericht, actueel en door henzelf aan te passen is? Een utopie? Het kan echt!

Waar we jou mee kunnen helpen

We helpen je graag met het opzetten of optimaliseren van jullie online interne kennisbank. We zorgen voor de juiste beslisboom, maken de bijbehorende servicecontent en zorgen dat dit in jullie cms komt. Hierdoor verkort je de doorlooptijd van het project enorm. Daarnaast hoef je minder tijd te vragen van jullie eigen medewerkers. Dit doen we in verschillende rollen zoals projectleider of adviseur. Afhankelijk van jullie eigen inzet, kunnen we alle content voor jullie verzorgen en deze content ook inkloppen in het cms. 

Ervaring & samenwerking met Synigo Pulse

De strategie en de basisprincipes die je volgt zijn bij elke kennisbank en servicecontent hetzelfde. We kunnen dus met elk systeem werken. Maar wanneer je organisatie gebruik maakt van het sociaal intranet en de digitale werkplek van Synigo Pulse dan maak je ook nog eens gebruik van onze jarenlange kennis en ervaring hiermee.

Check mijn blog; de succesfactoren voor een succesvol informatie-intranet.

SNEL, GOED EN KOSTENBESPAREND

Door te kiezen voor een samenwerking met ons, zet je de juiste stappen en bespaar je enorm in de kosten

Wij geven advies over alle succesfactoren voor een vlekkeloze implementatie en wij hebben alvast alle veelgestelde vragen voor jou gecategoriseerd.

Een fantastische start voor jouw project!

(Bel)afspraak maken?

We bekijken graag samen met jou jullie specifieke situatie om te kijken of we van waarde kunnen zijn en op welke manier.

Bel ons via 06 4177 9641 of stuur een e-mail naar info@mendyvisser.nl. Je kan ook altijd onderstaande formulier invullen, dan nemen wij contact met je op.

We ontdekken graag hoe we jou kunnen helpen.

1 + 2 =